Please enter the email address you used to register. We will then send you a new password.
Pagrindiniai elektros blokų skirtumai
Visiems akivaizdu, kad automobilio kablys susideda ne tik iš metalinės dalies, bet ir iš elektrinės dalies. Daug interesantų kreipiasi į mus klausdami, kokį bloką pasirinkti, kokie yra skirtumai ir aplamai ar jo reikia. Todėl paprasta kalba pabandysime šiuos skirtumus paaiškinti.
Pats paprasčiausias pajungimas yra lygiagretus jungimasis prie laidų pynės nutiestos į automobilio galinius žibintus. Tereikia tik pynėje atrinkti reikiamus laidus ir juos sujungti su laidais atvestais iš kablio rozetės. Sujungimas yra labai paprastas ir vykdomas pagal labai primityvią schemutę.
Tačiau....toks pajungimo būdas tinka tik automobiliams, kurių borto kompiuteris "neseka" galinių žibintų arba jo išvis nėra. Kaip sužinoti ar vykdomas galinių žibintų "sekimas" (perdegus lemputei galiniame žibinte, yra rašomas kažkoks tai užrašas prietaisų skydelyje arba paprasčiausiai prietaisų skydelyje užsidega informacinė lemputė) ar ne? Tam kad tai nustatyti, Jums reikės atlikti sekančius veiksmus:
Padarę šį paprastą eksperimentą, Jūs tiksliai žinosite ar Jums reikia specialaus elektros bloko ar ne. Ar Jūs galėsite paprasčiausiai lygiagrečiu pajungimo būdu pasijungti kablio rozetę, ar turėsite priimti sekantį labai svarbų sprendimą t.y. pasirinkti elektros blokelį.
Na štai, mes ir priėjome prie labai svarbios dalies, kuri turės labai didžiulę įtaką tolimesniam Jūsų automobilio eksploatavimui.
Kalbant apie elektros blokelius reikėtų atminti, kad visuose automobiliuose (kuriems reikalingas blokelis) yra gamintojo numatytos specialios jungtys skirtos pajungti specialų automobilio kablio elektros valdymo modulį. Per šias jungtis elektros modulis jungiasi prie automobilio borto kompiuterio, prisiprogramuoja ir tada automobilio kompiuteris kablį "mato" kaip savo detalę. Prijungus priekabą prie automobilio, kompiuteris iškart keičia automobilio darbo parametrus: komforto įrangos (parkavimo daviklių atjungimas, autopiloto funkcija, taip pat automatinio stabdymo funkcija ir kitos), stabilumo kontrolės, stabdymo kontrolės, praslydimo kontrolės ir aibė kitų funkcijų kurios yra neatsiejama šiuolaikinio automobilio dalis. Tokių specialių elektros modulių panaudojimą ir numatė inžinieriai projektuodami Jūsų automobilį. Automobilių gamintojų nuomone, apie kitokių (alternatyvių-universalių) elektros modulių panaudojimą negali būti net kalbos. Tačiau...
Rinkoje yra ir kitokie automobilio kablio elektros pajungimo moduliai. Interneto platybėse jie vadinami „Universaliais pajungimo blokeliais“ arba liaudyje vadinami „Apgavikais“. „Apgavikus“ anksčiau darydavo „Petras iš garažų“, dabar žinoma, kad niekas tų blokelių nedaro garaže, o perka Kinijoje, Taivanyje ar Lenkijoje. Šie „universalūs blokeliai“ nesijungia prie gamintojo numatytų specialių jungčių. Čia pajungimas toks pat paprastas kaip kad aprašytas aukščiau „Paprastas lygiagretus pajungimas“. Jungiant šiuo būdu nereikia turėti specialių žinių ar specialios įrangos, todėl šie blokeliai yra labai mėgstami paprastų meistriukų iš garažo. Šiuo būdu pajungus kablio rozetę, automobilio kompiuteris neturi jokios informacijos apie tai kad yra ar nėra prijungta priekaba prie automobilio ir jis dirba standartiniu paprastu režimu t.y. taip, kaip kad nebūtų nieko prijunta prie automobilio.
Pagrindiniai skirtumai:
|
„Apgavikas“ |
Specialus elektros blokas |
Kaina |
50-100 eur |
200-250 eur |
Komforto įrangos aktyvavimas |
Ne |
Taip |
Stabilumo kontrolė |
Ne |
Taip |
Stabdymo kontrolė |
Ne |
Taip |
Meistro kvalifikacijos poreikis |
Ne |
Taip |
Specialios įrangos poreikis |
Ne |
Taip |
Neigiama įtaka automobilio eksploatacijai |
Taip |
Ne |
Garantija automobilio elektronikos daliai |
Naikinama |
Lieka galioti |
Dar vienas labai svarbus skirtumas tarp „Apgaviko“ ir „Specialaus elektros valdymo modulio“ yra kaina. „Apgavikas“ yra maždaug 3-4 kartus pigesnis. Lietuvoje dar labai gaji nuostata pirkti pigiausią, o tikėtis geriausio. Bet mes Jums išduosime paslaptį – TAIP NEBŪNA. Gal todėl „Apgavikai“ yra tokie populiarūs, o gal paprasčiausiai įvairiausi elektrikai iš garažų neturi kompetencijos montuoti specialius blokus, kurie reikalauja ne tik kad specialių žinių, bet ir įrangos, todėl labai rimtu veidu automobiliui valdomam skaitmeninių signalų rekomenduoja montuoti ar net ir montuoja „Apgavikus“.
Reikėtų aptarti dar vieną elektros blokų variaciją, o tiksliau jų priprogramavimą-kodavimą prie automobilio borto kompiuterio. Naujausiems automobiliams (tiesa ne visiems), o VW-AUDI grupės automobiliams nuo 2014 metų laidos priprogramuojant specialių kablio elektros bloką yra reikalingas specialus kodas, kuris yra vadinamas sPIN kodu. Jis yra užsakomas iš Westfalia kompanijos (ji yra pagrindinė kablių ir elektros blokų gamintoja naujiems automobiliams). Užsakant yra siunčiamas automobilio VIN numeris ir pagal tą numerį yra sugeneruojamas specialus failiukas su specialiu sPIN kodu. Tada tas failiukas specializuotos įrangos pagalba yra įdiegiamas į automobilį. Įdiegus sPIN kodą automatiškai yra aktyvuojama „Trailer assist funkcija“
Tikimės, kad šis straipsnis padės Jums priimti teisingą sprendimą ir išsirinkti geriausiai Jūsų poreikius atitinkančią prekę, o jei dar turite klausimų, tai prašome nesivaržyti ir skambinti mums.